90後的妹妹

今個post我想說一下我公司的一名妹妹,利申我唔否認有些純粹是她個人的性格,與她是90後無關,我會盡量客觀地將她的性格分返出來。

作為一個80後女生,初出來做野俾70後阿姐話我們80後做野無交帶,不上心同唔用腦,唔知我們諗咩。到我今天為人阿姐,我覺得現今的90後,大致可以分兩種:有一種是真係唔知佢諗咩,辭職可以粒聲唔出走左去,做野做一半無左另一半,做錯野唔覺得自己有問題只會覺得你話佢,唔來見工電話都無個simply no show等等。坦白講,當年的我們,未致於會咁!

第二種呢,就是我呢個阿妹,1991年生,今年24,至今在我公司工作一年鬆一點。老實說,其實都唔細,李嘉欣18歲已經做香港小姐。我覺得90後可能睇得電影多,佢地識好多手段,但共通的弱點是人生經驗不夠,就來跟我們這些老屎忽玩,真係未死過!遇著Betty呢些心地好既,我最多係忌下你,同唔會咁信任你;但遇著個衰既,一早送左去歸西。

我Betty唔識手段,但我有的是人生經驗,姐出來社會打滾,妳還在讀初中阿妹!簡介下阿妹先:

  1. 好聰明 (天資)
  2. 去過working holiday有點見識 (係「有點」,稍後詳談)
  3. 識睇人眉頭眼額,但擦鞋擦得太低裝,俾人睇得穿
  4. 去旅行次次都每人買一份禮物,人人有份永不落空 (咁我公司得10幾個人既)。初時我覺得佢純粹鍾意shopping,耐左就知佢係想拉攏人心
  5. 來我呢度長工來講只係第二份,consistent working experience一年都唔夠
  6. 學歷IVE
  7. 周圍同人傾計套料,包括我幾錢人工
  8. 覺得自己多方面都做得好好,自己唔止呢個價 ($12,000)
  9. 兩頭蛇,見邊個勢頭好就痴邊個,講是非根據唔同圈子而夫唱婦隨

90後,就是不夠腳踏實地,阿妹妳才一年經驗加去左一年working holiday咁大把,萬二都俾多妳,作為一個全公司最junior的admin+哎呀receptionist,公司都照俾3個月bonus妳,仲走來同我講妳underpaid? 

「Betty,我覺得我做到Gubi (正印receptionist) 做到既野,聽電話同開門咋嘛,點解佢人工高過我?」

首先我唔知佢點解會知道Gubi幾錢人工,第二係Gubi 在佢鄧腳以外7小時做點什麼,她知道嗎?要做一個係老闆同management都鍾意的receptionist,是妳想像中咁容易、咁簡單嗎?妳只是鄧腳,大家當然對妳沒有任何要求,但這不代表妳咁叫做「做得好好」,大條道理要加妳人工。第三,Gubi做左10年野,妳呢?才一年,有什麼資格bargain同Gubi同一份人工?

「我在Flora放產假時頂哂她的工作,我也做得來呀,而且我現在所有事都上手了,Flora現在沒有我不行呢!」

我們知道妳新,很多以前Flora在做而重要的事,其實已交給另一位同事處理,這些Flora無必要同妳講,只把最簡單而相信妳做得到的事交給妳。最後,就是Flora太忙,我們才請一個junior給她,妳的職責是去輔助她,而不是妳認為自己可以取代她。有屎Flora都自己食左了,沒有Flora,妳才不行。

我不否認佢係好聰明,做野好快手,亦做得不錯,但不應該覺得其他同事係廢柴,而自己是最叻那個,這叫無知。

  
做新人,應該要謙虛有禮,虛心學習。阿妹幸運入到我們公司,因為我們都是很善良的人,給空間她發展,不給她壓力,給她非常適中的工作量,以致她覺得自己太好了,是公司辜負了她,給她這麼少的人工。

阿妹,出到去,以妳的學歷同工作經驗,做admin想有萬六蚊人工?發夢吧!身在福中不知福。

她這種90後下屬,如果俾佢搵到機會涉上位,肯定是個見利忘義的人,為了目的不擇手段,踩住人上那種人。

踩住人上,描述她最適合不過。

這種90後,就是我無論如何都不會升她的一種下屬。就看妳離開我們公司,在外幹得有多漂亮。

One thought on “90後的妹妹

Leave a comment